marți, 14 mai 2013

Recenzie: Federica Bosco - Dragostea nu-mi dă pace

Acest roman al Federicăi Bosco este al treilea dintr-o serie, după „Îmi placi la nebunie” și „Dragostea nu-i de mine”. Oricum, cele două volume nu sunt în colecția Strada Ficțiunii de la Allfa, așa că pe moment nu mă interesează, probabil doar în cazul în care vor fi reeditate în colecție. De ce nu mă interesează? Pentru că „Dragostea nu-mi dă pace” este al doilea roman căruia îi fac recenzie în Campania Citește și câștigă cărți pe viață din colecția Strada Ficțiunii de la editura ALL.
            Îmi place colecția Strada Ficțiunii Bestseller deoarece include o varietate mare de genuri literare și niciodată nu știi exact ce carte ai în față până nu o lecturezi; e un mister pe care îl savurez de fiecare dată. Vă recomand să încercați și voi.
            Italianca Monica ajunge la New York unde primise o șansă pentru un post la cunoscuta Vanity Fair. Își găsește o locuință de închiriat, a unui anume Peter, plecat din țară pentru vreo trei luni.
Monica reușește să își strice șansa de obținere a slujbei și totodată primește o veste bombă ce îi va distruge și așa fragila sa existență. Este gravidă. După o perioadă de negare a situației în care se află, urmează o perioadă de acceptare, în care constată că mulți dintre cei din jur sunt alături de ea și o susțin, printre care Peter Boneli, proprietarul, cu care vorbește prin Skype dar pe care nu l-a văzut vreodată, vecina Pilar ce are o pisică fără păr, Tyler, fratele lui Peter, ce este puțin retardat sau chiar Bob, angajatorul Monicăi.
            Este interesantă evoluția pe care o are personajul, modul în care reușește să-și facă prieteni cu ajutorul cărora găsește resursele necesare depășirii obstacolelor pe care soarta i le pune în cale. Odată ce situația i se stabilizează Monica returnează sub o formă sau alta ajutorul primit sprijinindu-i pe fiecare în îndeplinirea visurilor. În plus romanul este și un îndemn la o viață sănătoasă caracterizată prin hrană naturală și gustoasă totodată; chiar conține câteva rețete de preparate bio.
            Deși  este un chicklit, romanul Federicăi Bosco nu e de ocolit. Pot afirma că e unul dintre cele mai bune chicklituri citite, o carte care redă optimismul și aduce zâmbete sau chiar hohote de râs cititorilor. Literatură distractivă, numai bună de savurat, dar care transmite totuși un mesaj: Viața trebuie trăită în compania unor persoane dragi!

Aștept comentariile, părerile și întrebările voastre. Lectură plăcută!