Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

miercuri, 6 februarie 2013

Recenzie: J.K. Rowling - Moarte Subită


Ceea ce inițial pare doar o povestioară dintr-un orășel (de dimensiunile unui sat de pe la noi) se transformă într-un roman plin de intrigi locale, bârfe și interese politice; toate plasate în contextul în care toată lumea știe pe toată lumea. Vorbesc despre Moarte Subită scrisă de J.K. Rowling, celebră (și bogată) pentru cele șapte romane fantasy ce alcătuiesc seria Harry Potter. Probabil că o să fiu puțin subiectiv și asta datorită faptului că fac parte din generația Harry Potter, lucru de care sunt mândru de altfel.
Deși publicul căruia se adresează e altul, nu-i un roman care să atragă copiii din școala generală, temele abordate sunt în fond aceleași, ca și în seria fantasy. Și aici mă refer la prietenie, familie, educație, violență domestică, droguri, politică, bani, putere.
Pagford este un mic orășel liniștit și simpatic, privit din exterior, dar în care conflictele între bogați și săraci, adolescenți și părinți, soți și soții, profesori și elevi ard mocnit până când un anumit eveniment le transformă în vâlvătaie. Moartea lui Barry Fairbrother, subită, (că de aici vine titlul) eliberează un loc în consiliul parohial (ca să înțelegeți, respectivul consiliu parohial e organismul de conducere a localității). Râca între consilieri e mai veche și extrem de încâlcită, ceea ce face să îmi fie extrem de greu să vă dau detaliile necesare și vă vă fac să înțelegeți, dar și să nu spun prea multe pentru a nu spulbera farmecul romanului.

Mă voi limita la personajele cărții – și cum nu există un personaj principal – descriindu-vă legăturile dintre ele cu speranța că voi putea să vă insuflu o curiozitate pentru „Moarte Subită” al lui J.K. Rowling.
Howard Mollison, președintele consiliului parohial și deținătorul unui magazin de delicatese și a unei cafenele împreună cu asociata sa Maureen Lowe.
Shirley Mollison, soția lui Howard și administratorul site-ului consiliului parohial, site care va juca un rol important.
Miles Mollison, fiul celor de mai sus și avocat. Căsătorit cu Samantha, împreună cu care are două fice care merg la școală în Yarvill și nu în Pagford. De ce? Din cauza lui Krystal Weedon.
Dr. Parminder Jawanda, membră a Consiliului Parohial și prietenă bună cu Barry. Căsătorită cu Vikram și au împreună trei copii, dintre care Sukvinder este cea mai mică și mai nefericită. Dr. Parminder e medicul majorității personajelor, iar soțul ei este un cardiochirurg apreciat, mai ales de Samantha, care are adesea fantezii cu el.
Stuart (Fats) Wall, fiul soților Colin (director adjunct și cel mai bun prieten al lui Barry) și Tessa (profesor și consilier scolar).
Krystal Weedon fiica lui Terri Weedon (o femeie depravată și mai mereu drogată), colegă cu Stuart și coechipieră la canotaj cu Sukvinder.
Andrew, fiul cel mare al soților Ruth (o asistentă medicală – prietenă cu Shirley Mollison) și Simon (un tip extrem de violent).
Gaia Bawden, fata cea nouă în școală, sosită de la Londra, o frumusețe răpitoare de care Andrew Price este îndrăgostit, este prietenă cu Sukvinder, este fiica lui Kay – asistenta socială repartizată familiei Weedon - , care Kay este iubita lui Gavin, prieten bun cu Barry și coleg la biroul de avocatură cu Miles Mollison.
Mai sunt și alte personaje mai puțin prezente prin roman dar care dau și ele o savoare aparte micului Pagford.
Cine va triumfa în lupta electorală? Va fi candidatul clanului Mollison sau prietenul răposatului Barry? Ce schimbări va aduce acest nou membru si cum va afecta acest lucru comunitatea? Aveți curiozitatea să descoperiți toate acestea? Dacă da atunci vă urez lectură plăcută!
Avertizare: cartea conține conținut sexual explicit!
Singurul lucru care nu mi-a plăcut la carte, a fost forma aleasă, este una mare: 23x15 cm și broșată (cu clape), lucru care o face greu de manevrat, prea flexibilă și mult prea ușor degradabilă (în lipsa unor coperte cartonate).
Datele cărții: „The Casual Vacancy” tradusă de Constantin Dumitru-Palcus și apărută la editura Trei în 2012. Romanul poate fi achiziționat printr-un click de pe libris.ro (și cu livrare gratuită), elefant.ro, bookcity.ro
Lectură plăcută!

8 comentarii:

  1. pare interesant so...poate odat o s-o citesc si eu..si ai dreptate e cam mare si mult prea flexibila..momentan o pun in wishlist:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pune-o în wishlist, să știe lumea ce să-ți ia cadou, că tot vine ziua ta... Dacă vrei să o citești mai repede, ți-o împrumut eu.

      Ștergere
  2. din ce-am citit aici, este vorba de o carte care nu trebuie ocolita! eu am asteptat recenzia ta pentru a-mi clarifica anumite indoieli. am citit si pareri pozitive dar si un articol in care autoarea abandonase cartea, i se paruse fada si cu prea multe personaje. faptul ca pe tine te-a incantat, adauga o bila alba. eu,una, am cartea acasa dar sunt implicata acum in alte romane, dar simt ca nu am aruncat banii pe geam:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa cum am mai spus, cartea asta nu-i un thriller ori un roman polițist - Barry moare din cauza unui anevrism - lucru care justifică lipsa unui suspans susținut.
      Ce e interesant, e evoluția societății și reacțiile membrilor acestora, când simt că au ceva de câștigat sau vreo datorie de îndeplinit.
      E vorba de societatea zilelor noastre redusă la micro-universul Pagford.
      Că are multe personaje, eu zic că intră în definiția romanului acest lucru.
      Ți-o recomand, nu cred să nu-ți placă. Abia aștept să-ți citesc recenzia.
      Spor la citit!

      Ștergere
  3. Cum si eu fac parte din generatia HP, mi s-a parut interesant faptul ca autoarea a scos si ceva complet diferit, dar am asteptat o recenzie ca sa vad parerea cuiva inainte sa mi-o cumpar.
    Acum o s-o pun pe lista de cumparaturi pentru primul targ de carte :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehh, acum că ți-am servit pe post de cobai literar, poți să o treci liniștită în wishlist. :))

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...