Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

miercuri, 9 ianuarie 2013

Recenzie: Petru Popescu - Revelație pe Amazon


Din când în când îmi doresc să mai citesc și literatură română și de cele mai multe ori dau peste cărți chiar interesante. Ceva asemănător mi s-a întâmplat și cu „Revelație pe Amazon” scrisă, în limba engleză, în 1991 și apărută în 2011 la Adevărul Holding în colecția 101 cărți de citit într-o viață, în traducerea lui Radu Paraschivescu.
Cu toate că pe de-o parte îmi doresc să citesc literatură română, pe de altă parte am și niște prejudecăți vis-a-vis de romanele românești, niște prejudecăți create și susținute de sistemul educațional românesc, care ne-a servit de cele mai multe ori romane greu digerabile și nepotrivite intereselor pe care le aveam ca elevi. 

Revelație pe Amazon nu e un text foarte ușor, dar cu puțin efort intelectual un cititor obișnuit poate trece dincolo de pagini și să-l urmeze pe Loren McIntyre în aventurile sale din bazinul Amazonului. Nu am citit alte cărți de-ale lui Petru Popescu, dar aceasta mi-a plăcut deoarece pe alocuri are un stil uluitor de asemănător cu cel al lui Jules Verne. Mai exact, are detalii istorico-geografice despre zonele în care personajul principal își desfășoară activitatea. Dacă vă întrebați cine a fost Loren McIntyre (1917-2003), dați ca și mine o căutare pe Google și veți afla că a fost un foto-jurnalist, angajat în principal de National Geographic, și descoperitorul izvorului Amazonului.
Primele două părți ale romanului expun aventurile lui Loren pe Javari, unul dintre principalii afluenți ai Amazonului, aventuri care l-au dus la limita supraviețuirii, dar i-au oferit și experiențe memorabile alături de „tribul care dispare”, mayoruna. Și aici mă refer la experiențe culturale și ritualice dar și la experiențe paranormale, mai exact comunicarea telepatică.
Cea de-a treia și ultima parte ne relatează momentul descoperirii lacului glaciar permanent din care își trage Amazonul resursele. Totuși pentru a ajunge la debitul uimitor pe care îl înregistrează Amazonul, ploile sunt principala sursă de alimentare.
Combinația dintre atmosfera tropicală, populația și obiceiurile exotice, aventurile la limita supraviețuirii, detaliile istorico-geografice și elementele paranormale fac din romanul lui Petru Popescu unul ce trebuie savurat intens, o adevărată delectare a simțurilor mele de cititor înrăit.
Lecturi plăcute, cititorii mei! 

6 comentarii:

  1. Eu iti recomand Supleantul. E foarte frumoasa cartea. Am avut norocul sa vina Petru Popescu intr-un turneu de lansare si a trecut si prin scoala mea. Ne-a povestit multe si am facut rost si de carte cu autograf :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi de recomandare. Ehh, ai fost norocos, dacă o ai cu autograf, felicitări!

      Ștergere
  2. Pentru ca să-ţi "speli" prejudecăţile vis-a-vis de literatura română - îţi recomand să citeşti de Vintilă Corbul - Dinastia Sunderland-Beauclair şi continuarea - Păsări de pradă. O să-ţi schimbi părerea despre literatura română.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prejudecățile le „spăl” încet-încet după cum recenziile de anul trecut a dovedit-o. Și mai am și alte cărți de autori români prin bibliotecă, care își așteaptă rândul la lectură.
      O să fac puțină cercetare despre recomandările tale (sau poți să scrii tu un articol frumos și detaliat și folositor, ca întotdeauna) și îmi voi completa lista de viitoare lecturi.
      Mersi de vizită și părere împărtășită!

      Ștergere
  3. hmm si eu am asfel de prejudecati.Ma las convinsa extrem de greu sa cumpar un roman al unui autor roman. De la Adevărul Holding am profitat de reduceri in decembrie dar cartea aceasta am ocolit-o din start desi acum dupa ce am citit recenzia ta imi pare rau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mi-am luat cartea prin 20 și ceva noiembrie când a venit un val de reduceri la Kaufland, și mi-am luat-o alături de alte câteva, doar că am prins finalul și nu am avut de unde alege părea multe. Poate de aceea i-am acordat o șansă volumului ăsta, că nu era nimic mai interesant și care să nu am în bibliotecă.
      Și cartea asta, unora li s-ar putea părea o pierdere de vreme, deoarece pe alocuri pe împotmolești prin ea, dar cu calm și grijă poți ajunge la final și să constați că a fost un roman bun.
      Spor la citit!

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...