Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

miercuri, 9 ianuarie 2013

Recenzie: Petru Popescu - Revelație pe Amazon


Din când în când îmi doresc să mai citesc și literatură română și de cele mai multe ori dau peste cărți chiar interesante. Ceva asemănător mi s-a întâmplat și cu „Revelație pe Amazon” scrisă, în limba engleză, în 1991 și apărută în 2011 la Adevărul Holding în colecția 101 cărți de citit într-o viață, în traducerea lui Radu Paraschivescu.
Cu toate că pe de-o parte îmi doresc să citesc literatură română, pe de altă parte am și niște prejudecăți vis-a-vis de romanele românești, niște prejudecăți create și susținute de sistemul educațional românesc, care ne-a servit de cele mai multe ori romane greu digerabile și nepotrivite intereselor pe care le aveam ca elevi. 

Revelație pe Amazon nu e un text foarte ușor, dar cu puțin efort intelectual un cititor obișnuit poate trece dincolo de pagini și să-l urmeze pe Loren McIntyre în aventurile sale din bazinul Amazonului. Nu am citit alte cărți de-ale lui Petru Popescu, dar aceasta mi-a plăcut deoarece pe alocuri are un stil uluitor de asemănător cu cel al lui Jules Verne. Mai exact, are detalii istorico-geografice despre zonele în care personajul principal își desfășoară activitatea. Dacă vă întrebați cine a fost Loren McIntyre (1917-2003), dați ca și mine o căutare pe Google și veți afla că a fost un foto-jurnalist, angajat în principal de National Geographic, și descoperitorul izvorului Amazonului.
Primele două părți ale romanului expun aventurile lui Loren pe Javari, unul dintre principalii afluenți ai Amazonului, aventuri care l-au dus la limita supraviețuirii, dar i-au oferit și experiențe memorabile alături de „tribul care dispare”, mayoruna. Și aici mă refer la experiențe culturale și ritualice dar și la experiențe paranormale, mai exact comunicarea telepatică.
Cea de-a treia și ultima parte ne relatează momentul descoperirii lacului glaciar permanent din care își trage Amazonul resursele. Totuși pentru a ajunge la debitul uimitor pe care îl înregistrează Amazonul, ploile sunt principala sursă de alimentare.
Combinația dintre atmosfera tropicală, populația și obiceiurile exotice, aventurile la limita supraviețuirii, detaliile istorico-geografice și elementele paranormale fac din romanul lui Petru Popescu unul ce trebuie savurat intens, o adevărată delectare a simțurilor mele de cititor înrăit.
Lecturi plăcute, cititorii mei! 

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...