Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

vineri, 4 ianuarie 2013

Amintiri cu edituri: Grupul editorial Rao


Dacă data trecută am vorbit despre Grupul Editorial Corint, de data aceasta am ales un alt mare grup editorial: Rao
După ce mi-a mai trecut atracția față de cărțile de la Corint m-am îndreptat și spre alte edituri; așa am ajuns la Rao. Trebuie să mărturisesc că în ciuda formei și calității ireproșabile ale cărților editate de ei, prețurile nu sunt cele mai accesibile și cred că mulți dintre cei care citesc acest articol îmi pot da dreptate.
 Cu toate acestea, datorită bibliotecii am citit o multitudine din cărțile publicate de Rao, iar în ultima vreme am reușit să îmi achiziționez unele dintre lecturile mele din trecut.
Iar unele dintre serii (îmi plac seriile de cărți din același motiv din care îmi plac și serialele, pentru că sunt lungi și pot petrece mult timp alături de  personaje îndrăgite) mi-au rămas în minte și chiar în suflet. Exemple?
Seria Roata Timpului – Robert Jordan
Seria Cronicile Vampirilor – Anne Rice
Seria Twilight – Stephenie Meyer
Seria Dirk Pitt – Clive Cussler
Seria Dosarele Numa – Clive Cussler
Seria Mistere Medievale – Bernard Knight
Seria Egiptul Antic – Wilbur Smith (puteți vedea aici recenzia ultimului volum)
Seria Legenda Mariei Magdalena (aici și aici recenziile celor două volume apărute déjà) – Kathleen McGowan
Seria Robert Langdom – Dan Brown (puteți vedea aici recenzia Simbolul Pierdut)
După cum se poate observa din enumerația mea de mai sus, beletristica este punctul forte al editurii și se pot regăsi toate genurile în colecțiile lor.

Câteva informații despre înființarea editurii Rao, preluate chiar de pe site-ul lor:
Fondat în 1993, Grupul Editorial RAO este orientat în principal spre publicarea de traduceri. RAO publică deopotrivă ficţiune şi nonficţiune, în serii de autor sau în serii tematice, atât pentru adulţi, cât şi pentru copii şi tineri, deţinînd un portofoliu activ de câteva mii de titluri, cele mai multe dintre ele best-seller-uri mondiale, validate de piaţa românească.

Eu mi-am reamintit unele experiențe de lectură legate de Rao. Voi ce amintiri aveți legate de această editură?

8 comentarii:

  1. Mistere medievale?? O, Doamne, vreau si eu sa citesc seria aceea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o serie de vreo 10 cărți, dacă nu mai mult (primele 5 sunt traduse) care combină crima cu misterul și medicina legală (o formă primordială a ei).
      Locul de desfășurare este Anglia, iar perioada este sfârșitul sec 12 - începutul sec. 13.
      Spor la citit!

      Ștergere
  2. Am pe lista cu carti de citit seria Roata timpului. E buna?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună e puțin spus. E extraordinară. Un high-fantasy excelent plasat într-un univers medieval, cu fire narative numeroase și complexe în care magia și supranaturalul intervin când te aștepți mai puțin.

      Cred că nici un fan Cântec de Gheață și Foc nu ar refuza-o în așteptarea vol 6. De asemenea să nu uităm că Robert Jordan e cel care și-a pus numele și recomandarea pe prima ediție „A Game of Thrones”.

      Ți-o recomand cu plăcere și căldură și abia aștept să îți citesc părerile și recenziile.

      Ștergere
  3. O sa caut primul volum la biblioteca (sper ca il gasesc) si daca chiar imi place (ma astept sa se intample asta) o sa mi le cumpar

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui să fie la bibliotecă, mai ales într-un oraș mare. Eu am citit primele 3 volume de la bibliotecă și abia mai târziu mi s-a ivit ocazia de a le achziționa la un preț ok.
      Începutul ți se poate părea puțin asemănător cu Stăpânul Inelelor. Povestea (după prolog, din care nu o să înțelegi nimic) începe într-un sătuc uitat de lume, unde o femeie ce stăpânește puterea (un fel de Melisandre) vine să îl ia cu ea pe cel ce va fi Dragonul Renăscut. Și surpriză, pleacă cu un întreg grup. Un grup care va aduna precum un bulgăre de zăpadă și alte personaje. Apoi se va dezbina în numeroase părți despărțind și firul narativ. Apoi totul devine din ce în ce mai complex și mai greu de urmărit.

      Cărțile (bănuiesc că Google ți le-a arătat) sunt negre cu Marele Șarpe care-și înghite coada, încolăcit peste Roata Timpului, pe copertă. Îmi place că sunt simple și misterioase. Ce nu îmi place la ele e faptul că sunt în format de buzunar, iar la 1000 pagini volumul, nu-s chiar ușor de manevrat fără a le distruge cotorul. Eu zic că meritau dacă nu Rao Class, cel puțin Biblioteca Rao.
      Spor la citit!

      Ștergere
  4. Am citit Cronicile Vampirilor pe cand eram in primul an de liceu. Superba seria! De curand m-am apucat de Cronicile Vrajitoarelor. De asemenea, e o serie de exceptie...

    M-a dezamagit insa redactarea... este inadmisibil ca o carte sa aiba atatea greseli. Mi-a dat senzatia ca acea carte (2 volume) nu a trecut prin mana unui corector. Si nu e singura din pacate.

    Altfel, Anne Rice este autoarea pe care am descoperit-o datorita Rao. Asa ca... multumesc! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și în cazul meu, multe lecturi frumoase le-am descoperit datorită editurii Rao. Câteva volume din „Cronicile Vampirilor” le-am citit și eu, iar de „Cronicile Vrăjitoarelor” m-am apucat odată dar nu am reușit să citesc prea mult, nu am fost suficient de captivat de carte; poate o să mai încerc cândva.

      Mersi de vizită și comentariu!

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...