luni, 25 februarie 2013

Recenzie vALLuntar: Charlie Huston - Insomnia

Demult mi-a atras atenția Insomnia lui Charlie Huston, iar Campania vALLuntar s-a dovedit a fi ocazia perfectă de a o lectura și a contribui la mediu totodată. Mi-a plăcut ironia situației, și să vă explic: romanul lui Huston ilustrează efectele traiului distructiv pe care îl duce omenirea, iar Campania inițiată de All și Romsilva tocmai asta își propune să corecteze.
Thrillerul Insomnia nu m-a captivat chiar de la prima pagină, am avut puțin de muncă pentru a-l citi, dar de la jumătate încolo a mers ușor și rapid. Probabil și din cauza faptului că am realizat că sunt două personaje a căror acțiuni sunt urmărite și am putut să le disting mult mai ușor.
Pe scurt: acțiunea din Insomnia are loc în 2010, un 2010 ceva mai diferit de cel pe care l-am traversat, un 2010 în care omenirea este confruntată cu un val apocaliptic de insomnie, provocată de prionul SLP (SL33PL3S). Bolnavii suferă din cauza lipsei somnului și devin adevărate surse de haos, iar singurele metode de evadare din calea suferinței sunt jocul online Chasm Tide (pentru cunoscători, este asemănător cu World of Warcraft) sau medicamentul DR33M3R, ambele metode oferind doar o ameliorare temporară.
Polițistul Parker Hass se infiltrează printre traficanții de Dreamer pentru a descoperi sursele acestei piețe negre, însă activitatea lui îi răpește timpul pe care ar trebui să-l aloce soției insomniace și fiicei lor de câteva luni. Deși tânăr, Park nu reușește să se adapteze aceste noi lumi, el este în continuare tributar unei conduite morale ridicate, indusă de tatăl său, mai crede încă într-o lume care a dispărut sub valurile de insomnie.
Pe de altă parte Jasper, („nu e niciodată un semn bun, când nu e și un nume de familie”) ajuns la o vârstă uluitoare pentru meseria pe care o practică, el fiind un asasin profesionist în vârstă de 60 de ani, reușește să se adapteze de mine lumii haotice creată de SLP.
Romanul lui Charlie Huston vine să tragă un semnal de alarmă, să ne determine să realizăm că trăim într-un mod distructiv cu efecte asupra mediului, efecte care se reverberează asupra umanității. Cel puțin asupra mea cartea a avut efectul psihologic scontat. Poate nu vom ajunge insomniaci, dar consumul crescut de alimente provenite de la OMG nu va rămâne fără urmări.
Revenind la roman, Park reușește să-și susțină conceptele morale pe care se bazează și să descopere cine face jocurile de culise în care sunt implicate atât forțele legii cât și compania farmaceutică care poate aduce alinarea suferințelor insomniacilor prin medicamentul pe care-l produce. În plus, Chasm Tide-ul oferă mediul propice dezvoltării unei piețe negre garantând și intimitatea de care e nevoie și conținând „moneda” de schimb valabilă oriunde.
Jasper ajunge, datorită celei mai recente misiuni a sa, să se întâlnească cu Park. Finalitatea întâlnirii celor doi este uluitoare și neașteptată, constituind o speranță pentru o lume nouă.
Vă recomand un thriller psihologic cu accente SF, dinamic și original.

Această recenzie face parte din campania vALLuntar 2 inițiată de editura ALL și Romsilva. Fiecare comentariu va contribui la plantarea câtor mai mulți copăcei. Un minimum de 15 comentarii unice va aduce un copăcel. Orice comentariu în plus va aduce copăcei în plus.

Partener Social Media:

Parteneri Media:

Spor la citit și mai ales la comentat!