Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

joi, 8 martie 2012

Recenzie: Simon Toyne - Sanctus


Recenzie specială de 8 martie.

Cartea lui Simon Toyne am primit-o cadou, de fapt, voiam să mi-o cumpăr eu, așa că a fost un cadou perfect. De multe ori reușim să o dăm în bară atunci când primim sau oferim cadouri din cauza unei strădanii prea mari, dar în cazul meu, să primesc ce mi-am dorit și încă din partea unei personae extrem de apropiate e cadoul ideal.
Revenind la romanul în discuție, Sanctus, nu ne spune prea multe din titlu, dar ne sugerează un mister care are neapărată nevoie să fie dezlegat. Un cititor curios și pasionat de descifrarea misterelor cărților nu va rezista prea mult și va deschide cartea, va trece cele câteva pagini și va incepe cu capitolul unu. Astfel acțiunea prinde viață și se desfășoară în imaginația lectorului.

Cartea lui Simon Toyne e una captivantă și vine pe un „teren editorial” propice, după „nebunia” cu Codul lui DaVinci și Simbolul Pierdut, romanele pline de success ale lui Dan Brown. Sanctus are aceeași temă principal și un stil asemănător de abordare, însă cam aici se opresc asemănările cu cartile lui Brown.
490 de pagini de acțiune, adrenalină și mister condimentate cu puțin fantasy la final. Povestea e una neașteptat de bună și te prinde în mrejele ei, cerându-ți să o continui. Un mister religios constituie intriga, iar plasarea lui într-o zonă exotică îi aduce un farmec aparte. Călugărul Sancti, Samuel trădează ordinul în care tocmai a intrat și căruia i-a aflat cel mai adânc secret, însă din Mănăstirea Citadela nu se poate evada, așa că scopul lui e altul, acela de a atrage atenția mass-mediei și implicit surorii lui cu care pierduse orice contact cu ani în urmă.
Secta de călugări vrea să își păstreze secretul ascuns în continuare deoarece aflarea lui ar duce la destrămarea creștinismului încă de la baza ei și anume Biblia, cea care nu e ceea ce părea să fie. Apoi urmează o cursă contra cronometru între călugării asasini și organizația Orthus cu scopul de a o aduce de partea lor pe Liv Adamsem sora călugărului Samuel, ea fiind cheia dezlegării misterului morții lui Samuel și a misterului Citadelei. Mister, pe care călugării citadelei îl vor ascuns în continuare și nu dezvăluit lumii întregi.
Asociația non-profit Orthus este de fapt fațada sectei religioase Mala, cei care vor să dezvăluie lumii întregi adevărata poveste a grădinii Edenului și a primilor oameni Adam și Eva precum și a păcatului originar. Minciună, intrigă, hoție și trădare acestea stau la baza misterului ascuns de Citadelă, în mijlocul orașului Ruina și acestea fac ca întregul roman să fie intens și savuros, potrivit pentru o gamă variată de cititori, să aibă tentă de thriller polițist și thriller psihologic dar și un parfum de realitate.
Sanctus este primul volum al unei trilogii, după cum promite autorul și asta e destul ca să țină cititorii cu sufletul la gură, să ii determine să citească și să aștepte cu înfrigurare următoarele cărți.

4 comentarii:

  1. m-ai facut curioasa! Eu am citit Dan Brown si n-am nici o jena sa spun asta, asa ca probabil Sanctus imi va place. Ma bucur ca nu seamana ca stil, e suparator cand seamana prea mult! Multumesc de recomandare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu seamănă ca stil și nici povestea nu se concentrează pe aceleași evenimente biblice pe care s-a bazat Dan Brown ci pe cu totul altele.

      Ștergere
  2. Mie mi-a placut mai mult decat 'Codul lui Da Vinci'. Secretul este mult mai fascinant! Totusi, ca stil, mie mi se pare ca seamana. Nu numai cartile astea doua intre ele, ci toate thriller stories din zilele noastre:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prin faptul ca am evidentiat asemanarile dintre cele doua, nu voiam sa pun in umbra Sanctus, ci doar sa arat ca e la fel sau poate chiar mai buna, dar a urmat o alta reteta, astfel incat sa nu fie doar o "copie ieftina".

      Lecturi placute!

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...