Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

marți, 5 martie 2013

Recenzie vALLuntar: Katherine Webb - Moștenirea


Cea de-a doua carte pe care am primit-o în cadrul campaniei vALLuntar este „Moștenirea” scrisă de britanica Katherine Webb. Cartea nu a fost prima mea alegere, ci a fost mai degrabă alegerea Loredanei Modoran din lista mea, listă pe care i-am transmis-o odată ce mi-a scris că nu mai este „Chemarea îngerului” în stocul pentru campanie.
„Moștenirea” s-a dovedit a fi o alegere extrem de inspirată, deoarece e un roman ale cărui fire narative sunt despărțite de intervale temporale. Așa cum am mai menționat pe undeva, aceasta e tehnica mea narativă preferată. Cartea începe cu un prolog care pune cititorii pe jar, deoarece ne-o prezintă pe Caroline cum scapă de un copil nedorit învelindu-l într-o față de pernă și abandonându-l în pădure.
Povestea principală a romanului este cea a surorilor Erica și Beth Calcott strănepoatele lui lady Caroline care se întorc la conacul Storton pe care l-au moștenit. Numai că reîntoarcerea în locurile copilăriei le reamintește ceea ce întreaga familie Calcott vrea să uite: dispariția lui Henry Calcott, vărul celor două surori. Și astfel apare și cea de-a treia poveste, prin intermediul fragmentelor de amintiri care o copleșesc pe Erica, tot ea fiind și cea care relatează narațiunea principală.
Această saga de familie ne poartă din înalta societate a New York-ului, de la începutul secolului XX până în îndepărtatul Vest Sălbatic, iar apoi în Anglia și înapoi în prezent. Tocmai această poveste intrigantă și plină de aventuri o determină pe Erica să facă cercetări, să pună întrebări incomode și să dezgroape secrete de familie. Și va ajunge uluitor de aproape de adevăr, uluitor de aproape de a afla secretul lui lady Caroline care a fost căsătorită în Vestul Sălbatic și care a săvârșit niște „crime” ce o vor urma și tortura psihic toată viața, cei peste 100 de ani pe care i-a trăit. În plus va afla și adevărul din spatele dispariției lui Henry și va aduce astfel pacea sufletească asupra surorii sale, Beth, care se considera vinovată și avea des depresii; depresii care i-au afectat căsnicia și de care fostul ei soț, Maxwell, se folosea pentru a scurta perioadele în care fiul lor, Eddie, și le petrecea alături de Beth.
În concluzie, a fost o poveste de Crăciun (are loc pe fundalul sărbătorilor de iarnă) frumoasă, interesantă și intrigantă, o poveste care a împletit misterele și farmecul trecutului american cu enigmele și parfumul englezesc din prezent. Mi-a plăcut surprinzător de mult și mi-a adus aminte de romane precum „Al zecelea dar” – Jane Johnson, „Al șaptelea licorn” – Kelly Jones și puțin de „Gargui” al lui Andrew Davidson.
V-o recomand și vă aștept părerile sau întrebările.

Aceasta este cea de-a doua recenzie (prima este Insomnia - C. Huston) din campania vALLuntar, organizată de editura ALL și Romsilva, care are și ea nevoie de minimum 15 comentarii pentru a primi un copăcel, așa că nu vă sfiiți să vă dați cu părerea, să îmi puneți întrebări, să criticați sau orice altceva legat de cartea în discuție.

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...