Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

marți, 5 martie 2013

Recenzie vALLuntar: Katherine Webb - Moștenirea


Cea de-a doua carte pe care am primit-o în cadrul campaniei vALLuntar este „Moștenirea” scrisă de britanica Katherine Webb. Cartea nu a fost prima mea alegere, ci a fost mai degrabă alegerea Loredanei Modoran din lista mea, listă pe care i-am transmis-o odată ce mi-a scris că nu mai este „Chemarea îngerului” în stocul pentru campanie.
„Moștenirea” s-a dovedit a fi o alegere extrem de inspirată, deoarece e un roman ale cărui fire narative sunt despărțite de intervale temporale. Așa cum am mai menționat pe undeva, aceasta e tehnica mea narativă preferată. Cartea începe cu un prolog care pune cititorii pe jar, deoarece ne-o prezintă pe Caroline cum scapă de un copil nedorit învelindu-l într-o față de pernă și abandonându-l în pădure.
Povestea principală a romanului este cea a surorilor Erica și Beth Calcott strănepoatele lui lady Caroline care se întorc la conacul Storton pe care l-au moștenit. Numai că reîntoarcerea în locurile copilăriei le reamintește ceea ce întreaga familie Calcott vrea să uite: dispariția lui Henry Calcott, vărul celor două surori. Și astfel apare și cea de-a treia poveste, prin intermediul fragmentelor de amintiri care o copleșesc pe Erica, tot ea fiind și cea care relatează narațiunea principală.
Această saga de familie ne poartă din înalta societate a New York-ului, de la începutul secolului XX până în îndepărtatul Vest Sălbatic, iar apoi în Anglia și înapoi în prezent. Tocmai această poveste intrigantă și plină de aventuri o determină pe Erica să facă cercetări, să pună întrebări incomode și să dezgroape secrete de familie. Și va ajunge uluitor de aproape de adevăr, uluitor de aproape de a afla secretul lui lady Caroline care a fost căsătorită în Vestul Sălbatic și care a săvârșit niște „crime” ce o vor urma și tortura psihic toată viața, cei peste 100 de ani pe care i-a trăit. În plus va afla și adevărul din spatele dispariției lui Henry și va aduce astfel pacea sufletească asupra surorii sale, Beth, care se considera vinovată și avea des depresii; depresii care i-au afectat căsnicia și de care fostul ei soț, Maxwell, se folosea pentru a scurta perioadele în care fiul lor, Eddie, și le petrecea alături de Beth.
În concluzie, a fost o poveste de Crăciun (are loc pe fundalul sărbătorilor de iarnă) frumoasă, interesantă și intrigantă, o poveste care a împletit misterele și farmecul trecutului american cu enigmele și parfumul englezesc din prezent. Mi-a plăcut surprinzător de mult și mi-a adus aminte de romane precum „Al zecelea dar” – Jane Johnson, „Al șaptelea licorn” – Kelly Jones și puțin de „Gargui” al lui Andrew Davidson.
V-o recomand și vă aștept părerile sau întrebările.

Aceasta este cea de-a doua recenzie (prima este Insomnia - C. Huston) din campania vALLuntar, organizată de editura ALL și Romsilva, care are și ea nevoie de minimum 15 comentarii pentru a primi un copăcel, așa că nu vă sfiiți să vă dați cu părerea, să îmi puneți întrebări, să criticați sau orice altceva legat de cartea în discuție.

30 de comentarii:

  1. Felicitari Sorin!...Ai niste recenzii foarte interesante, iar cartile pe care ni le propui au o actiune destul de captivanta... Spor la treaba in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai prezentat cartea așa de frumos că acum regret ca nu am luat-o când a fost reducere pe All 50%.Atunci am profitat și am luat Sanctus și Cheia tot în urma recomandărilor tale.
    Subiectul Mosteniirii îmi pare foarte interesant.

    Spor la plantat cat mai mulți copăcei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-am fost de folos cu recomandările mele. cu ocazia altor reduceri îți vei lua și carte asta.

      Ștergere
  3. Am citit anul trecut mostenirea si am ramas impresionata de acesta carte. Mi-ai dat o ideea buna. Voi scrie si eu doua cuvinte despre ea, in cadrul campaniei. ;)
    Merge perfect chestii aia. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi că ai trecut pe aici și mă bucur că ți-am dat o idee bună.

      Ștergere
  4. ma bucur ca ai citit cartea inaintea mea, pt ca si eu o am in wishlist si mai ales pt ca stii ca tre sa fac un mic shoping:))..e o recenzie frumoasa si f interesanta ca si restul de altfel :)..spor la citit so, si la ''cules'' de comentarii pt scopul urmarit..te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine că îți dau idei pentru shopping, că ți se cam subțiase lista :)) Mersi că ai luat parte prin comentariul pus.
      Și eu te pup!

      Ștergere
  5. Nu este prima recenzie citita despre aceasta carte, dar trebuie sa recunosc ca sunt din ce in ce mai curioasa :) Poate e momentul sa mi-o cumpar si eu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă te-a făcut curioasă, nu mai aștepta, ia-o și citește-o!

      Ștergere
  6. Suna bine. Depinde insa si de tehnica narativa folosita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Povestirea din prezent e relatată de Erica la persoana 1, iar evenimentele din trecut sunt povestite la persoana a 3-a. Interesant e că Erica nu află adevărul în totalitate cum o face cititorul.

      Ștergere
  7. cartea asta mi-am comandat-o anul trecut cred pe la finalul vALLuntarului 1:) si mi-a placut foarte mult. imi plac povestile de acest gen in care se prezinta saga unei familii cu toate secretele si iţele incurcate. spor la plantat si la citit.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am auzit multe lucruri bune despre cartea asta :D Mi-ai stârnit și mai mult curiozitatea :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumoasă recenzia, e prima pe care am citit-o la această carte și pot spune că mi-a trezit interesul în ceea ce privește acțiunea cât și a modului de narare al poveștii. Baftă la plantat copăcei.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai o recenzie foarte interesanta! Mi-ai starnit interesul! Cred ca pe viitor va trebui sa imi fac mai multe achizitii de la ALL. Au carti destul de captivante! Spor la plantat copacei!

    RăspundețiȘtergere
  11. Si mie imi plac romanele in care intre firele narative se scurg ani buni, imi place sa vad cum actiunile din trecut le influenteaza pe cele din viitor in moduri care mai de care mai neasteptate. O sa adaug cartea pe lista de "to read".

    Spor la plantat! :D

    RăspundețiȘtergere
  12. eu mi-am dorit sa citesc aceasta carte in campania valluntar1 dar n-a ajuns si pe la mine. ma bucur ca ti-a placut si ca te implici cu atata daruire in acesta campanie a celor de la All! bafta, cat mai multi copacei!:)

    RăspundețiȘtergere
  13. N-am apucat sa citesc inca cartea, dar o am pe lista de vreun an de zile. Cred ca voi astepta o vacanta, in care sa am timp sa o citesc in liniste.

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu am citit-o inca, dar cred ca au cerut-o mulți vALLuntari, caci am citit nenumărate recenzii :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Frumoasa recenzia, bafta la plantat!

    RăspundețiȘtergere
  16. initial alesesem si eu aceasta carte... dar m-am răzgândit ulterior... văd ca e faină.. felicitări pentru recenzie :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte frumoasa recenzia. Felicitari!
    Spor la plantat copaci :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Frumoasa recenzia :) ma tenteaza si pe mine aceasta carte si cu siguranta o voi trece pe lista de dorinte.

    RăspundețiȘtergere
  19. Abia acum am descoperit comentariile pe care le-ai lasat la mine pe blog.Au stat in spam pana acum :(
    Dar ma bucur ca le-am gasit chiar si acum pentru ca am reusit sa descopar blogul tau care mi se pare foarte interesant.
    Felicitari pentru blog!
    Trec si pe la cealalta recenzie ca sa las un comentariu ;)

    RăspundețiȘtergere
  20. Chiar de Gargui voiam sa pomenesc.Pana si coperta ii seamana.Mi-a placut la nebunie cartea aia si asta cred ca e la fel de buna.
    Imi plac cartile in care autorul "sare" dintr-o perioada-n alta,dintr-un loc in altul.Ceva in genul asta e si Intrusul de M.Preda.Nu am prea citit carti in care sa descopar atmosfera vestului salbatic sau al altor perioade indepartate,de fapt nu am atat de multe carti cate mi-as dori.Un cititor inrait nu are niciodata destule sau cele pe care le are nu-s niciodata destul de valoroase.E ca o boala pe creier,dar face omul sa fie mai bun,sa acumuleze mai multe cunostinte si asta nu poate fi decat bine,nu?
    O sa incep sa citesc romane istorice.Mi-a venit asa,o pofta.Hai ca eu vorbesc cam mult si nu are cine sa-mi zica "stop"!
    Noapte buna si spor la citit.Astept noi recenzii;)

    RăspundețiȘtergere
  21. @ simsim: Mersi de urare și mă bucur că ți-a plăcut.

    @ Maria: Sper să ai ocazia să îți potolești curiozitatea cât mai repede.

    @ Laura: Îmi pare bine că stârnesc curiozități prin recenziile mele.

    @ Roxana Matfei: Și eu am descoperit o mulțime de cărți ce îmi fac cu ochiul, de la editura All.

    @ Ghanda: Sper să o poți lectura cât de curând.

    @ Roberts: Mulțumesc pentru urări și felicitări.

    @ Kadia: Îți urez să ai parte de o vacanță cât mai curând, ca să poți savura romanul.

    @ Bia: Am văzut că mulți au fost tentați de acest volum și toți au fost încântați după lectură.

    @ leatherandlace: mulțumesc!

    @ Pishky: când mai ai vreo ocazie, nu o mai rata.

    @ copilărim: mersi de urări!

    @ Mad@: sper să și ajungi să o citești cât mai repede.

    @ dyamar: Îmi făcusem o listă cu cei pe blogurile cărora am comentat și nu au apărut comentariile. Voiam să le dau de știre pe grup, dar am rătăcit lista. Mersi că ai trecut pe aici și mulțumesc pentru felicitări.

    @ Nastya Păun: Nici o problemă că vorbești mult, mai ales când vorbești frumos și cu pasiune pentru cărți. Multă baftă la lecturat romane istorice.

    RăspundețiȘtergere
  22. O recenzie foarte bună. Bravo! Iar cartea cred că e pe măsură și merită citită.
    Am pățit și eu cu o carte pe care am cerut-o să nu fie în stoc, dar au primit retipărire după câteva zile, așa că am avut noroc ...
    Spor la plantat!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  23. O recenzie foarte interesanta cu care m-ai facut curioasa. Cu siguranta o sa trec si aceasta carte pe lista mea de "carti de citit"/.

    RăspundețiȘtergere
  24. @ Florin Morosan: Mersi de laude. Ai fost norocos.
    @ DeeaCory: îmi pare bine că te-am convins.

    RăspundețiȘtergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...