Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

joi, 1 martie 2012

Recenzie: Alex Flinn - Bestia


Recenzie specială de 1 martie!

Vă amintiți din copilărie povestea Frumoasa și Bestia ? Eu aveam cartea dar cu titlul Ultima petală a trandafirului; era oricum aceeași poveste, aceeași cu cea din romanul de față. Poate că asta e și marele defect al cărții lui Alex Flinn - „o autoare de romane pentru tineri adulți” după cum ne informează coperta trei a volumului apărut la Rao în 2010 - și anume lipsa originalității, a elementelor noi.
În fond e aceeași poveste, identică până la cele mai mici amănunte cu ceea ce citisem în copilărie, totul transpus în New
York-ul zilelor noastre. Din perspectiva originalității, a elementelor noi, pot spune că adaptarea cinematografică e mai interesantă și diferită față de povestea copilăriei mele. Totuși recomand lectura cărții înaintea filmului pentru a vă familiariza cu
personajele și cadrul narativ dar și pentru a putea face comparația cu filmul.
Kyle Kingsbury e cel ce va suferi blestemul vrăjitoarei din cauza comportamentului și a atitudinii generale pe care o are față de cei mai puțin frumoși, bogați sau importanți. Kendra îl transformă într-o bestie „o creatură nouă, oribilă, bipedă cu colți și gheare și păr peste tot.” Pentru a ieși de sub puterea blestemului are nevoie să se îndrăgostească relativ rapid și să fie iubit la rândul lui pentru ceea ce are în suflet, nu pentru aspect sau bani; primul i-a fost modificat, al doilea nu poate fi folosit din cauza primului. Singurul sentiment care planează asupra narațiunii e acel de îngrijorare în privința dragostei pe care se pare nu o va primi deoarece Kyle nu avea nimic de oferit înafara înfățișării lui de invidiat.
Toată această tevatură creată de Kendra îl va schimba pe Kyle, de fapt acesta este și scopul ei, astfel încât să devină un Prince Charming/ Făt-Frumos în adevăratul sens al cuvântului. Dacă Kendra va reuși sau nu, dacă Bestia va avea același final ca și cartea din  copilărie, veți vedea lecturând volumul.
Personajul preferat. De ce am decis să vorbesc despre personajul preferat? Deoarece de multe ori personajul principal devine și personajul preferat al cititorului, în cazul cărții de față nu mi s-a întâmplat așa. Will, meditatorul orb angajat pentru Kyle mi-a devenit cel mai îndrăgit personaj. De ce? O să vedeți.
Una peste alta recomand cartea cititoarelor adolescente ( după atâția vampiri e bine venită), dar și cititorilor, e și pentru ei un mod de a descoperi cum pot impresiona fetele, cum le pot câștiga admirația și pot intra în inima lor. Dacă nu iese cu sfaturile din carte, nu disperați băieți, le puteți impresiona pe fete cu faptul că ați citit cartea! 

4 comentarii:

  1. Da,imi place ca este o carte pentru ambele genuri.Mi-a placut la nebunie!Buna recenzie...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că am scris ceva plăcut despre ceva ce ți-a plăcut ;)
      Te mai aștept oricând să îmi vizitezi blogul și să îmi spui părerile.

      Ștergere
  2. Tocmai am amintit şi eu de cartea lui Alex Flinn. Frumos articol, bună carte şi mi-a plăcut şi filmul. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc de aprecieri. Am citit și articolul de pe blogul tău, frumos de asemenea.

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...