joi, 15 martie 2012

Recenzie: Clive Cussler & Grant Blackwood – Aurul Spartanilor

Romanul a apărut la editura Litera în 2010 și este un thriller și un roman de aventuri totodată.  Clive Cussler este un scriitor american celebru pentru romanele sale de aventuri, majoritatea avându-i ca protagoniști pe Dirk Pitt și Al Giordino angați ai NUMA  (National Underwater and Marine Agency). Pentru fanii lui Cussler, titluri ca Sahara, Walhalla, Aurul Incașilor, Odiseea Troiană sunt binecunoscute. Cealaltă serie a lui Clive Cussler, Dosarele Numa,  are un alt cuplu de angajați ai NUMA, Kurt Austin și Joe Zabala ca protagoniști, iar titlurile romanelor în care apar sunt Aurul Albastru, Gheața de Foc și Șarpele.
Noua serie a lui Cussler, scrisă în colaborare cu Grant Balckwood, seria Aventurile soților Fargo e una ce se ridică la aceleași standarde create de romanele anterioare fiind la fel de incitantă și antrenantă.

Aurul Spartanilor este prima cartea din seria  Aventurile soților Fargo și este urmată de încă două la fel de captivante și pline de aventuri incredibile numai bune de ținut cititorii în suspans, după cum menționează și Bookreporter: „Aurul Spartanilor este lectură obligatorie dacă îți plac thrillerele cu vânători de comori și mistere. Prima carte din Aventurile soților Fargo, scrisă de Cussler împreună cu Blackwood, anunță fără îndoială una dintre cele mai populare serii ale genului.”
Sam și Remi Fargo sunt cuplul ce își îmbină perfect calitățile și talentele cu abilitățile și inteligența fiecaruia pentru a hrăni spiritul de aventură al amândurora și armonia conjugală. Se înțeleg perfect din priviri, fiecare știe exact ce gândește celălalt astfel încât acționează în concordață chiar și atunci când nu pot comunica iar amuzamentul și iubirea sunt mereu prezente în dialogurile lor.
În stilul binecunoscut al lui Cussler personajele sunt deja în mijlocul unei cercetări în momentul în care începe relatarea romanului, iar personajele principle nu sunt singurele care realizează cercetări pentru a dezgropa secrete ale istoriei, întotdeauna existând și personaje negative mânate de alte scopuri decât cele științifice. Sam și Remi Fargo nu fac excepție de la această regulă a autorului, ei aflându-se în căutarea unei comori păzite o fantomă (conform legendelor) în momentul în care se trezesc implicați fără voie într-o cu totul altă vânătoare de comori ce implică cercetarea unor evenimente istorice depărtate ca timp dar legate prin cu totul alt ceva. De la un submarin din cel de-al Doilea Război Mondial până la o sticlă de vin din colecția lui Napoleon Bonaparte și până la războaiele greco-persane. Pe de altă parte, milionarul pe jumătate rus, jumătate persan, Hadeon Bondaruk vrea și el tezaurul de o valoare atât economică cât și istorică greu de imaginat, tezaur pentru care Sam și Remi pun la bătaie toate resursele.
Urmează apoi o aventură palpitantă ce trimite citiorul, alături de personaje, să cerceteze morminte vechi, insule bântuite și peșteri întunecate timp în care mai are pe urme și oamenii lui Bondaruk care nu se dau în lături de la nimic, nici măcar de la crimă, când e vorba de a pune mâna pe un tezaur imens.
Având în vedere că romanul de față este primul dintr-o serie cu aceleași personaje principale, finalul cărții este, evident, fericit, cel puțin pentru unele personaje, și ne asigură totodată că soții Sam și Remi Fargo ne vor mai oferi și alte aventuri demne de urmărit cu sufletul la gură.
Vă doresc lectură plăcută!