Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

sâmbătă, 27 octombrie 2012

Recenzie: Jeffery Deaver - Scaunul Gol


Scaunul Gol este al treilea volum al seriei Lincoln Rhyme. Însă nu vă faceți griji că nu le-ați citit pe primele, înafară de faptul că sunt aceleași personaje principale nu există altă legătură între ele. Lincoln Rhyme este un fost detectiv NYPD care datorită unui incident nefericit a ajuns cvadruplegic, mai pe înțelesul tuturor, capul este singura parte a corpului pe care o poate mișca. În ciuda acestui fapt este un criminalist excepțional reușind să rezolve cele mai controversate crime chiar din laborator, bineînțeles, cu ajutorul colegei și iubitei sale Amelia Sachs care face munca de teren și adună probele și cu ajutorul asistentului său personal, Thom.
Romanul „Scaunul Gol” mi-a reamintit de ce ador seria asta și mai ales mi-a reamintit de unul dintre serialele mele preferate, CSI:NY. Dar mai întâi să vă pun în temă cu întreaga serie a autorului de thrillere psihologice:
1.      Colecționarul de oase (Polirom)
2.      Dansând cu moartea (Rao)
3.      Scaunul gol (Rao)
4.      Maimuța de piatră (Rao)
5.      Omul dispărut (Polirom)
6.      A douăsprezecea carte (Rao)
7.      Luna Rece (Rao)
8.      Fereastra spartă (Rao)
9.      The Burning Wire
Lincoln Rhyme sosește în Avery, Carolina de Nord pentru o operație la prestigiosul spital de acolo. O operație care, în ciuda numeroaselor riscuri, i-ar putea oferi mobilitate suplimentară. Însă nici acolo nu scapă de muncă și este chemat, până la operația propriu-zisă să rezolve un caz de răpire, un caz de răpire ce se va complica neașteptat de mult și a cărui poveste se va răsuci în stilul caracteristic lui Deaver astfel încât finalul să ne surprindă pe fiecare; toate presupunerile și supozițiile cititorilor se vor ruina deoarece altul este adevărul.
Insect Boy este un adolescent ciudat, din micuțul orășel Paquo. El pare terorizează ciudatul oraș fără copii în diferite moduri. De această dată a răpit o tânără și a ucis un băiat care venise să o salveze. Apoi a răpit o a doua persoană, iar poliția de acolo se simte complet neajutorată în fața acestui caz. Cuplul Rhyme-Sachs reprezintă ultima șansă de rezolvare a situației.
Încet-încet sunt introduse alte elemente și personaje a căror activități ar trebui să dea de gândit și să ne determine să vedem situația într-o altă lumină. Și pentru că vreau să vă intrig puțin, dar să vă și ajut să rezolvați mai repede cazul vă atrag atenția asupra unui detaliu, minor de altfel: Ce să caute drojdia într-o moară?  Gândiți-vă bine la asta.
Să vă explic și de la ce vine titlul. Scaunul Gol este o tehnică psihologică prin care subiectul este ajutat să se elibereze de povara de pe suflet. În cazul de față este folosit pentru a-l determina pe Insect Boy să dezvăluie locul în care se află una dintre victimele sale.
Titul original
The Empty Chair
Editura
Rao
Anul apariției
Mai 2008
Traducere
Raul Cojocaru

Spor la savurat lectură!

2 comentarii:

  1. Pare extrem de interesantă cartea, dar mai ales personajul principal. Întotdeauna am preferat poliţiştii care gândesc :) Unul din serialele mele preferate a fost Monk. Păcat că am acum atât de multe de citit. Totuşi trec cartea pe lista mea :) Mersi de recomandare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că mi-ai făcut o vizită și mă bucur că am putut să îți aduc în atenție o carte interesantă și pe gustul tău.
      În plus, nu se știe niciodată când cele scrise de mine te pot ajuta să alegi între două texte pentru lectură ori chiar pentru a le recomanda cuiva.

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...