joi, 14 februarie 2013

Recenzie: Mary Jo Putney - Dansul Pasiunii

„Dansul Pasiunii” este unul din romanele lui Mary Jo Putney apărut în colecția Cărți Romantice a editurii Lira; care nu este altceva decât un imprint al Grupului Editorial Litera. Cărți Romantice este colecția apărută împreună cu Libertatea pentru femei, de unde puteți deduce că e o colecție adresată publicului feminin. Și atunci de ce am citit-o? Din două motive, pentru că am primit-o cadou de la o foarte bună prietenă și pentru că vreau să cunosc gusturile și preferințele feminine, ceea ce le face plăcere, și ceea ce își doresc într-o relație, ori în pat.

Încălcând canoanele și prejudecățile am lecturat „Dansul Pasiunii” un roman istorico-romantic excelent. În esență este vorba despre povestea lui Lucien Fairchild conte de Strathmore, agent secret al Imperiului Britanic care se înfiltrează în Clubul Diavolilor, sub numele de Lucifer, pentru a descoperi spionul lui Napoleon în Marea Britanie; dar este și povestea lui Kathryn Jane Travers, o lady rămasă fără avere și titlu nobiliar din cauza datoriilor tatălui ei. Dar Kathryn, Kit, are un scop secret care o aduce în permanență în preajma Diavolilor și inevitabil în preajma lui Lucien. Nu e greu de ghicit că după câteva întâlniri între cei doi, în contexte care mai de care mai amuzante, incitante și mai periculoase, se aprinde o scânteie, pe care fiecare vrea să o stingă și nu vor reuși decât să stârnească o adevărată vâlvătaie.
Deși povestea de iubire din Dansul Pasiunii este ușor de dedus de către cititor, ea este condimentată ,pentru complexitate, cu câteva scene amoroase frumos descrise și care nu dau în vulgaritate și obscenitate. Iar ca să nu fie doar atât, autoarea mai adaugă puțin mister și puțină parapsihologie în povestea lui Kit definitivând construcția laborioasă a unui roman plăcut, sentimental și relaxant.
Una peste alta, chiar dacă e un roman adresat publicului feminin, mie mi s-a părut interesant de lecturat. E un text ușor, relaxant și distractiv.

Dragi cititori și cititoare vă recomand această lectură plăcută!