Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

luni, 5 noiembrie 2012

Recenzie: Harlan Coben - Hold Tight


Primul meu roman citit integral în limba engleză. De unde mi-am achiziționat-o? Dintr-un second hand din rețeaua de second-hand-uri London Shop, unde hainele se vând de cele mai multe ori la kilogram. Tot la kilogram a fost și cartea mea astfel că m-a costat 6 lei. Nu e chiar în cea mai bună formă ci arată de parcă a fost citită intens de vreo 4-5 ori. E, mai exact, precum cărțile pe care le împrumutam așa-zișilor prieteni, pe când eram mic și prost, și le mai vedeam înapoi după un an sau chiar mai mult.
„Hold Tight” (neexistând o traducere oficială în română nu aș vrea să fac eu una pentru a nu încălca drepturile de autor) e un thriller psihologic și abia mai apoi un thriller polițist apărut în 2009 la Orion Books. Romanul începe cu două evenimente, complet separate și independente pe care le urmărește în paralel, capitol de capitol. În primul fir narativ e vorba de o crimă, în cel de-al doilea, de o sinucidere.

Marianne este ucisă cu brutalitate și îmbrăcată după aceea într-o ținută potrivită pentru o târfă; în acest mod polițiștii vor fi induși în eroare cel puțin câteva zile. Motivul pentru care a fost ucisă? O casetă.
Celălalt fir narativ ne prezintă doi părinți extrem de îngrijorați pentru siguranța mentală și fizică a fiului lor de 16 ani, Adam. Mike și Tia, părinții lui Adam îi instalează în computer un program spyware – un soft care urmărește toate activitățile desfășurate pe respectivul computer.
Printre alte evenimente autorul prezintă niște portrete psihologice uluitoare pentru cei doi criminali: Nash și Pietra. Marianne era prima însă nu singura lor victimă, Reba Cordova fiind următoarea.
De pe la mijlocul romanului este clar că sinuciderea prietenului lui Adam nu este întâmplătoare și nici măcar nu este datorată depresiei adânci precum credeau părinții. Nu, ci are legătură cu o întreagă rețea de traficanți de medicamente scumpe bazate pe substanțe a căror utilizare este strict controlată de lege. Însă tatăl lui Adam e medic, prin urmare are un rețetar personalizat pe care îl ține acasă pentru situațiile de urgență.
Dacă mai adăugăm poveștii și un profesor care a agresat verbal dar fără intenție, una dintre eleve atunci e clar că situația a scăpat de sub control.
Cine este autorul crimelor și a tuturor problemelor este ușor de ghicit pentru cititor, dar autorul moral al lor este o surpriză uluitoare. Știți cum se spune „drumul spre iad e pavat cu bune intenții”; exact o astfel de bună intenție a avut și autorul moral.

Spor la savurat o lectură intensă și un thriller psihologic ce vă va solicita o mare cantitate de energie intelectuală!

2 comentarii:

  1. felicitari pentru recenzie si pentru faptul c-ai citit cartea in limba engleza! e mare lucru!!! eu nu am curajul inca, sper sa depasesc momentul si sa-mi iau inima in dinti. daca aceasta carte ti-a consumat multa energie intelectuala, banuiesc ca acum citesti ceva mai usor, nu? sunt curioasa ce, vad ca citesti diversificat, nu un anume gen.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta am citit-o acu vreo lună, iar cărți în engleză am mai citit dar nu integral și nu beletristică ci critică literară.
    Am deja „pe rol” o altă carte în engleză „Wizard's First Rule” (#1 Sword of Truth) de Terry Goodkind.

    În paralel mai citesc și altele printre care: „Fiica tăcerii” de Kim Edwards, dar mi-am luat și două cărți pentru experimentul meu literar.

    Cu postatul recenziilor am rămas în urmă, așa că ce citesc acum va apărea peste vreo 2-3 săptămâni. Dar așa cum am mai zis se poate vedea pe goodreads ce citesc și ca să fie mai ușor noutățile din contul meu goodreads se văd în fereastra din dreapta jos de tot.

    Spor la citit și mersi de vizită!

    RăspundețiȘtergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...