Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

miercuri, 28 noiembrie 2012

Recenzie: Mădălina Popa - Asemănări

Mădălina Popa, o tânără scriitoare mi-a oferit ocazia și privilegiul de a-i citi cartea înainte de lansare. Apropo de lansare, mâine pe 29 noiembrie va avea loc într-un cadru mai restrâns, la căminul cultural din Băneasa, Constanța.
O altă lansare va avea loc luna viitoare la Iași. Când voi primi toate detaliile vă voi da de veste. Sau puteți lua legătura voi cu Mădălina, prin intermediul blogului pe care îl are: Cealaltă Ea.




           O carte despre care nu știi cum să scrii, cum să transpui în cuvinte ceea ce îți transmite și mai ales, nu știi cum să împărtășești experiența pe care ai trăit-o citind-o. Voi încerca acum să vă transmit și vouă puțin din forța exprimării poetice, din lirismul ce te copleșește când pătrunzi sensul ascuns după cuvintele presărate între pagini.
          Asemănări. Tu și cealaltă ea suscită de la bun început cititorul, determinându-l să o exploreze pentru a descoperi misterul celeilalte. Fiecare dintre poeziile Mădălinei oferă câte o bucățică din răspunsul căutat, lăsând pe seama cititorului asamblarea formelor și culorilor într-un tablou final din care să răzbată sentimente de iubire.
          Lirismul textelor Mădălinei e atât de intens încât își cere propriile forme, aparte și post-moderne utile pentru a pătrunde dincolo de superficialitatea ori prejudecățile cititorilor.
          „Suflet” este, după părerea mea unul dintre cele mai sublime texte, un text care a pătruns dincolo de bariera mea sufletească, pe care majoritatea poeziilor nu reușesc să o facă. Versuri precum „Și adânc în suflet, / Mai este cineva în mine” nu pot să nu își găsească un ecou în orice suflet sensibil. De asemenea finalul poeziei „Fericire sau dor sau bine/ Nici eu nu mai știu ce mai sunt” completează imaginea de ansamblu, determinând niște simțăminte profunde.

Închei această scurtă recenzie citând un fragment deosebit din prefața cărții, prefață scrisă de Dori Lederer:
„Îndrăgostită de oameni, de lumi învăluite în culori aprinse și pline de soare, un murmur al valurilor mării pe malurile căruia a poposit pentru marea lecție a vieții, autoarea a primit moștenire de la părinții săi libertatea de a simți, libertate din care împărtășește tuturor celor ce o vor citi.”

Cartea Mădălinei a apărut, evident, anul acesta (2012) la editura StudIS.
Ca întotdeauna, vă urez: Lecturi plăcute!  


2 comentarii:

  1. Interesante recenzii, nu am citit prea multa literatura romana contemporana, mai ales a scriitorilor tineri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu și tocmai de aceea încerc să recuperez, încerc să dau o șansă, pentru că și mie mi-ar plăcea ca la un moment dat, dacă o să fie cazul, să mi se dea astfel de șanse.
      Iar dacă cărțile sunt bune, e chiar ușor pentru un blogger/ cititor să o recomande cu căldură.

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...