joi, 10 mai 2012

Recenzia de joi: Roderick Gordon - Tunele

În 2007, după fulminantul succes avut cu Harry Potter, editorul Barry Cunningham de la Bloomsbury căuta noi romane și talente de distribuit în roluri principale pe piața de carte. Astfel a ajuns și la el romanul Tunnels, publicat într-un tiraj mic la The Chicken House. Acesta a recunoscut un potențial în cei doi autori și a exploatat această șansă folosindu-se totodată și de numele Harry Potter, trâmbițând peste tot că Tunele e un roman descoperit de același editor ca al celebrei serii.
Poate vă întrebați de ce am decis să scriu o recenzie acestui volum acum, de ce nu am făcut-o până în acest moment. Primul răspuns este dat de vechimea blogului meu, care este cu mult mai tânăr decât majoritatea cărților recenzate de mine. Iar al doilea motiv este faptul că mi-am achiziționat volumul Tunele 2, și nu aș putea să îl recenzez fără să scriu ceva și despre primul. Vreau să ofer cititorilor mei întregul cadru necesar pentru a fi captivați de ceea ce expun.
Tunele e într-adevăr o carte fantasy destinat adolescenților, dar asta nu ar trebui să oprească sau să jeneze pe cineva când e vorba de a-i acorda o șansă la lectură.
Textul celor doi autori ni-l aduce în prim plan pe Will Burrows un băiat de paisprezece ani care locuiește în Londra și care credibil sau nu, are puține lucruri în comun cu ceilalți membri ai familiei sale. Unul dintre acele puține lucruri este pasiunea pentru săpături pe care o împărtășește cu tatăl său și care, inevitabil și ușor de ghicit (nu uitați care e titlul romanului), conduce spre intriga ce va incita mintea ascuțită a cititorului.
În general viața lui Will e anostă, împărțindu-se între școala unde e considerat un ciudat, din cauza înfățișării sale (pe care o veți descoperi lecturând cartea) și din cauza pasiunilor care nu coincid cu ale copiilor de vârsta lui, și casă, unde pare normal printre ciudățeniile celorlalți membri ai familiei (ciudățenii pe care le veți descoperi tot lecturând cartea).
Momentul în care tatăl său dispare într-un tunel ce pornește din pivnița lor și se încheie nu se știe unde, vine destul de repede pentru a „lega” cititorul de carte și personajele sale. Will decide împreună cu prietenul său, Chester – pe care l-a atras spre această pasiune a săpăturilor și descoperirilor -, să plece în căutarea tatălui său, explorând fascinanta lume subterană. Ceea ce găsește în adâncuri va da fiori cititorilor și va ridica semne de întrebare, toate conducând spre următorul volum.
Puteți lua parte la aventura lui Will citind pagină cu pagină Tunele de Roderick Gordon și Brian Williams.