Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

marți, 12 iunie 2012

Articolul de marți: Bibliotecari/ e Ep.3


După ce în episoadele anterioare am împărtășit doar impresii negative vis-à-vis de bibliotecari, m-am decis ca săptămâna aceasta să vin cu ceva cât de cât mai pozitiv. În episodul de azi voi aborda tipul:

3. Bibliotecarul/a în vârstă dar mereu drăguț/ă și amabil/ă
De obicei e o persoană amabilă și aproape de pensionare mereu disponibilă care te ajută cu zâmbetul pe buze; îți oferă toate resursele disponibile și se dedică căutării cărților de care ai nevoie. De cele mai multe ori se interesează despre subiectul tău de documentare și îți oferă sugestii ori piste de cercetare.
Dacă cumva nu cauți cărți pentru un scop anume ci doar beletristică de relaxare, de asemenea îți dă idei despre ce și cum să cauți ori chiar te întreabă care sunt genurile tale literare preferate că să te poată ajuta.
Exemplul de azi are în centru o bibliotecară care a fost nespus de săritoare ori de câte ori am mers la sala de lectură a bibliotecii județene din Bistrița. Îmi amintesc că aveam nevoie de numeroase materiale și cărți pentru un proiect la Biblioteconomie, în primul an de facultate. Deoarece eu mă întorceam, de la Mureș, întotdeauna în weekenduri la Bistrița, nu apucasem să mă documentez acolo la biblioteca facultății ori la cea județeană din Mureș, așa că am fost nevoit să mă mulțumesc cu ceea ce aș fi putut găsi la mine în oraș. Probabil că proiectul meu nu ar fi fost atât de reușit și atât de bine realizat dacă nu aș fi avut norocul să dau peste acest tip de bibliotecară; dintr-o dată munca mea a devenit mai ușoară. Cele câteva ore petrecute în sala de lectură s-au dovedit extrem de productive deoarece am avut acces la o cantitate impresionantă de materiale și resurse la care nici nu mă gândisem și care mi-au fost puse la dispoziție însoțite în permanență de zâmbete și sfaturi.
După un astfel de bibliotecar îți pare rău când vii într-o zi la bibliotecă și vezi că scaunul lui e ocupat de altcineva.
Mulțumesc bibliotecarilor care m-au ajutat de-a lungul celor trei ani de facultate.
Lecturi plăcute, vouă cititorilor!

8 comentarii:

  1. ce melancolic ai devenit sorin!!dar se intelege...anii cei mai frumosi au trecut foarte repede..

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca întotdeauna, ce-i frumos, ține puțin. Tocmai de aceea, încerc prin aceste articole să mențin vremurile frumoase și prospere.

    Lecturi plăcute!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu gasesc primul episod!

    Oricum este chiar interesanta ideea si articolul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aruncă o privire în arhivă: marți, 8 mai e primul episod.

      Ștergere
  4. Ca sa gasiti articolele, puteti folosi si etichetele- clik pe biblioeca, sau bibliotecar si apar toate, ca un sirag.- Asta face un bibliotecar, sistematizeaza si ofera informatii - cu pasiune sau nu , cu har sau din obligatie, si la fel ca un bucatar care daca lucreaza cu ura poate otravi mancarea, asa si un bibliotecar neatent poate otravi sufletele.

    Ca in orice profesie se poate discuta mult si bine-
    doctorul amabil versus doctorul care nu se uita la tine
    profesorul carismatic versus profesorul morocanos sau nedrept
    si despre functionari...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uitasem de etichete, dar banuiesc ca Beto trebuia sa o stie, avand in vedere ca are si el blog.

      Intr-adevar se poate discuta mult si bine, iar eu chiar asta vreau sa fac, sa aduc in discutie anumite tipuri de bibliotecari si sa imi dau cu parerea.

      Ștergere
  5. Mulţumesc mult pentru frumosul articol, în sfârşit pozitiv, deşi melancolic. Ai dreptate, este trist când un aşa om trebuie să se pensioneze. De fapt este greu să pierzi un om bun în orice situaţie. Am avut şi noi asemenea colege pe care şi noi ca şi colegi şi cititorii le-au regretat. Totuşi eu cred că acei bibliotecari nu sunt singulari. De obicei ei îi învaţă pe tinerii colegi şi sunt exemplu, aşa că vor rămâne cei şcoliţi de aceşti bibliotecari, să sperăm la fel de amabili şi săritori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-am promis ca voi scrie si de bine despre bibliotecari si uite ca m-am tinut de cuvant.
      Ma bucur c[ ti-a placut!

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...