Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

duminică, 23 iunie 2013

Recenzie: Lisa See - Fetele din Shanghai

De când am citit „Memoriile unei gheișe”, cartea lui Arthur Golden, am devenit fascinat de cultura sau mai bine zis culturile orientale; deși pentru noi, toți asiaticii par la fel și ei sunt diferiți ca și cultură și civilizație precum suntem și noi, europenii. Nu sunt fan înfocat al culturilor asiatice, să nu mă înțelegeți greșit, dar orice carte cu acțiunea plasat prin Asia îmi va atrage atenția cu siguranță.
„Fetele din Shanghai” este o saga de familie, un roman despre drama a două surori, Pearl și May cărora patima jocurilor de noroc a tatălui lor și invadarea Chinei de către Japonia în Cel de-al Doilea Război Mondial le distruge traiul liniștit și idilic. Familia Long cade în dizgrație, iar singura lor salvare o reprezintă căsătoriile aranjate pentru Pearl și May cu Sam și Vernon, fii Bătrânului Louie, un chinez americanizat.


Situația celor două fete se complică în momentul în care decid să nu-și urmeze soții pe vaporul ce trebuia să le ducă la Los Angeles și vor fi la un pas de moarte când încep bombardamentele asupra Shanghaiului. Înfruntând greutăți, lipsuri și violențe extreme Pearl și May ajung în Hong Kong de unde reușesc să se îmbarce cu destinația America spre a ajunge, deși cu întârziere la soții lor, singura lor salvare, de altfel. Chiar și ajunse pe țărmul american viața nu le devine mai ușoară deoarece procedurile de intrare în țară sunt stricte și pline de birocrație. La aceasta se adaugă și faptul că May, care nu-și consumase căsătoria cu Vern, e gravidă. Ce decizii iau mai departe cele două surori și cum se vor descurca mai departe ajunse în Cartierul Chinezesc, unde trăiește în condiții mizere familia lor adoptivă și cum le va fi influențat viitorul vă va spune Lisa See în romanul ei „Fetele din Shanghai”.
Acum că am citit cartea văd de unde vine entuziasmul celor care i-au scris deja recenzii. Romanul e excelent scris, e plin de suspans și tragism, e o carte despre sacrificii pe care în alte situații nu le-aș crede posibile, iar alegerile imposibile se ivesc la tot pasul în calea celor două eroine. În plus, totul este așezat într-un context istoric real, perfect ilustrat, ce descrie amănunțit crimele, atrocitățile și discriminările războiului.
Opera Lisei See mi-a stârnit sentimente dintre cele mai profunde și mi-a atins coarde sensibile, iar în momentul când am ajuns la final și am citit mulțumirile autoarei către persoane care chiar au trăit evenimentele acelea sau asemănătoare și i-au permis să le folosească în cartea ei, am rămas îngrozit de cât rău își pot face oamenii unii altora.

             Vă recomand „Fetele din Shanghai” scrisă de Lisa See și tradusă de Valentina Tache, carte publicată de editura Allfa în 2011. Menționez că și această recenzie face parte din campania „Citește și câștigă cărți pe viață din colecția Strada Ficțiunii”. 

Lectură plăcută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...