joi, 9 august 2012

Recenzie: Dan Brown - Simbolul Pierdut

Isteria Dan Brown a trecut, apele s-au liniștit așa că m-am apucat și eu de lecturat Simbolul Pierdut, cel mai recent roman al cunoscutului și controversatului scriitor. În 2008, deci acum patru ani citisem ultima carte de-a lui Brown, intitulată Conspirația, și iată că acum câteva săptămâni am revenit la un scriitor atât de mediatizat, hulit de unii și iubit de alții.

Profesorul Robert Langdom revine în centrul atenției în acest al treilea roman care se bazează pe simbolistică și capacitățile profesorului de a desluși înțelesuri ascunse. După ce „Îngeri și demoni” și „Codul lui DaVinci” au șocat lumea religioasă dar au și epuizat discuțiile pe teme bisericești, atenția autorului s-a îndreptat spre ceva la fel de misterios și intrigant: francmasoneria.
Așa cum deja suntem obișnuiți, thrillerele lui Dan Brown nu se întind pe mai mult de 24 de ore și ne țin cu sufletul la gură pentru că oricând se poate întâmpla ceva care să perturbe cursul acțiunii, cum ar fi o mână umană pe pardoseaua Capitoliului ori o piramidă plină de simboluri ciudate descoperită în catacombele aceleiași clădiri. Oups! Am spus prea multe?! Sper totuși că nu, ci doar v-am suscitat imaginația și spiritul detectivist, dorindu-vă astfel să aflați cine stă în spatele acestor manevre și mai mult decât atât dorindu-vă să-l prindeți și să-l pedepsiți.
Credeți că va fi ușor să faceți față? Nu chiar, deoarece aveți de străbătut 476 de pagini de suspans, care vă rezervă trădări și chiar înfruntări cu moartea. Tot mai vreți să descoperiți Simbolul Pierdut? Dacă da atunci nu-mi rămâne decât să vă urez succes și să vă spun să vă bazați pe intuiție și să fiți atenți la detalii căci altfel vinovatul vă va scăpa printre degete!

Datele cărții:
Publicat la Rao în 2009
În colecția Rao Class