marți, 18 iunie 2013

Recenzie: Simona Sparaco - Lovebook

Cartea italiencei Simona Sparaco e exact ceea ce pare la prima vedere, un chicklit ușor și efervescent. Odată lecturată îi dispare farmecul și savoarea, devenind o simplă povestioară romantică și previzibilă. Așa cum din titlu și de pe copertă se poate observa, totul în romanul Simonei Sparaco se învârte în jurul rețelei de socializare Facebook, adorată, hulită sau contestată dar deja o parte aproape indispensabilă din viața fiecăruia. Mai exact autoarea a dorit să ne spună o poveste romantică plasată în epoca facebook și exact asta a făcut și merită laude pentru acest lucru, însă s-a limitat la atât fără să individualizeze cu ceva idila dintre cele două personaje principale. Povestea de iubire în sine e destul de previzibilă și fără răsturnări spectaculoase de situație care să țină cititorul lipit de pagini. Singurul element care mi-a plăcut în tot romanul a fost transformarea librăriei-papetărie într-o librărie adevărată cu atmosferă boemă și aer de intelectualitate, lucru care mi-a amintit instantaneu de filmul „You`ve got mail” cu Meg Ryan și Tom Hanks.
          Desfășurarea evenimentelor romanului are loc pe două planuri narative, pe cele două ale personajelor principale. Solideea a ieșit într-un mod umilitor dintr-o relație cu Matteo, cel care deține un petshop peste drum de librăria-papetărie a familiei ei și este într-o perioadă de suferință. Edoardo este prins între probleme financiare ale firmei sale de produse vinicole și relația sufocantă cu manechinul Claudia. Cei doi se cunosc din perioada în care frecventau aceeași școală și când Solideea făcuse o adevărată obsesie pentru Edoardo, fără însă ca să se petreacă ceva între ei. Facebook-ul îi reunește în prezent iar la un moment dat aproape că-i desparte pentru ca în final, întrevederea lor față în față după cincisprezece ani în care nu mai știau nimic unul de celălalt să fie dulce, ba nu, siropoasă de-a dreptul. Însă nu voi fi eu acela care să vă răpească și detaliile poveștii de iubire dintre Solideea și Edoardo.
          Așa cum vă spuneam „Lovebook” e o lectură ușoară de vară care nu aduce cititorului prea multe mistere de dezlegat ori prea multe răsturnări de situație dar suficient de relaxantă pentru o vacanță.
          Lectură relaxantă vă doresc și vă aștept întrebările și comentariile.
         Această recenzie, ca și cele dinaintea ei, face parte din campania „Citește și câștigă cărți pe viață din colecția Strada Ficțiunii” de la editura ALL. Detalii despre carte, preț sau modalitate de comandă aveți aici.