joi, 13 martie 2014

Recenzie: Renata Carageani - Nono

La primă vedere cartea Renatei Carageani nu pare altceva decât un basm modern dar puternic influențat de stilul Hans Christian Anderson, al cărui protagonist este un vechi ursuleț de pluș. Nono, ursulețul de pluș care și-a pierdut prietenul de ceva vreme, decide să înceapă o aventură pe cont propriu, astfel că părăsește casa în care locuise din momentul în care fusese achiziționat din magazin și pătrunde în lumea reală. Aici ajunge să facă parte dintr-un grup pestriț de personaje bătute de soartă.

În urma unei ploi torențiale similar cu potopul din vremea lui Noe, Nono decide să își încerce norocul într-o misiune de căutare a paradisului alături de un grup de câini și pisici sclifosite și conduși de o minge dezumflată, Wilson, care un sfătuitor de mare preț, cu toate că nu vorbește niciodată.
În aventura vieții sale, Nono se descoperă pe sine și își descoperă calități surprinzător de umane care îl fac unicat. Cel mai bun prieten al Nono devine un câine bătrân urmărit de trecutul său militar, iar cele două pisici sclifosite îi devin inamici. În paralel însă putem urmări idila dintre ceilalți doi câini, idilă a cărei rezultat este un grup de cățeluși veseli și zburdalnici.
Nono al lui Renata Carageani m-a făcut să rememorez lecturi ale copilăriei, lecturi vesele și jucăușe la suprafață dar cu mesaje profunde, lecturi precum Singur pe lume al lui Hector Malot. Nu pot decât să vă recomand cu cea mai mare plăcere romanul scris de Renata. Vă promit că e alegerea literară perfectă pentru momentele în care doriți să schimbați registrul literar cu care v-ați obișnuit déjà.

După cum cred că ați ghicit, aveți în față un din recenziile scrise pentru Campania editurii All, Campania intitulată „Citește și câștigă cărți pe viață din colecția Strada Ficțiunii”. Vă urez să aveți parte de lecturi cât mai multe și mai frumoase!