Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

luni, 27 mai 2013

Recenzie: Florian Lafani și Gautier Renault - Poker în infern


Așa cum spuneam data trecută, îmi place colecția Strada Ficțiunii pentru că nu știi ce surprize literare ascunde. Atunci am vorbit despre un chicklit, iar acum vă povestesc despre un thriller. Această recenzie fiind bineînțeles inclusă în campania editurii ALL „Citește și câștigă cărți pe viață din colecția Strada Ficțiunii”.
Poker în Infern, romanul celor doi scriitori francezi reprezintă o adevărată aventură în prin tainele și simbolistica pokerului. O aventură în care multe dintre personaje își vor găsi sfârșitul pentru că au pus întrebări nepotrivite, unor persoane nepotrivite. O aventură la care puteți lua parte lecturând cartea.
Mi-a plăcut stilul antrenant, viteza cu care se desfășoară evenimentele și aparenta lipsă de legătură între ele. Ce legătură poate exista între un student olandez care ia parte la experimente medicale pentru niște bani de buzunar și un profesor universitar jucător de poker online din Franța, ori între un IT-st priceput și un comisar european din cadrul consiliului concurenței? Așa m-am întrebat și eu parcurgând diferitele planuri narative și ajungând tot mai aproape de final fără să văd o legătură concretă. Chiar mă temeam că totul se va termina într-un mare final deschis ce ar lăsa loc de nenumărate interpretări.

Nu a fost așa, cei doi scriitori au avut grijă să mulțumească cititorul din mine și să îmi dea satisfacția rezolvării misterului. Toate se leagă în final; unele în moduri pe care începeam să le intuiesc, altele în moduri complet neașteptate.
Cert e că pokerul nu e un simplu joc de noroc, e o întreagă mașinărie de control, în care psihologia joacă un rol important și în care crima organizată poate găsi cu ușurință paravane și nu mă refer doar la cadrul organizat din cazinouri ci mai ales la cel online, unde nu poți ști niciodată cine se ascunde în spatele monitorului ori care-i sunt adevăratele intenții și pentru ce-i servește să câștige ori să piardă.
Poker în infern, pe lângă o lectură incitantă și captivantă a fost și un semnal de alarmă asupra a ceea ce poate deveni amestecul dintre giganții comerciali, mediul online și un simplu joc de cărți, un semnal de alarmă care să ne determine să realizăm cât de expuși suntem la neuromarketing și dependența de internet.
Pe final vă recomand să citiți mai multe cărți în detrimentul navigării fără rost în mediul online.
Lecturi provocatoare! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...